Jumaat, 30 November 2007

EBOOK PERCUMA : PANDUAN MEMBELI BELAH SECARA ONLINE DI MALAYSIA.

Pernahkah anda melakukan urusniaga secara online ? Membayar bil, menghantar wang, atau pun membeli barang yang anda inginkan, hanya melalui komputer dan talian internet anda ?

Jika anda masih belum pernah melakukan aktiviti seumpama ini, apakah sebenarnya yang menghalang anda untuk melakukannya ? Sedangkan dengan kaedah ini, anda tidak perlu lagi berasak-asak beratur menunggu giliran, atau berlegar-legar mencari tempat letak kereta ? Kadang kala kita terpaksa mengambil cuti sehari untuk menguruskan semua urusan ini. Dan ada kalanya juga bekalan elektrik di rumah kita dipotong kerana kita tidak punya masa untuk pergi membayarnya. Sedangkan kita mempunyai pilihan yang lebih mudah, di dalam keselesaan di rumah… dan hanya sekadar di hujung jari anda sahaja!

Apakah yang menghalang anda untuk melakukan urusniaga secara online ini ? Kekurangan pengetahuan mengenainya ? Atau anda tidak yakin akan keselamatan wang anda dengan sistem ini ? Jika ketidakyakinan anda pada soal keselamatannya, maka ianya adalah berpunca daripada kekurangan pengetahuan mengenainya juga.

Sistem perbankan internet telah dirangka begitu rapi sekali dengan soal-soal keselamatannya. Namun ketidakselamatan masih boleh berlaku. Ianya berpunca dari kita sebagai pengguna kerana kecuaian sendiri atau kesilapan yang mungkin tidak kita sedari. Hal seumpama ini boleh berlaku di mana-mana sahaja, tidak kira sama ada perbankan secara offline, mahu pun secara online. Kita sering mengambil mudah pada soal-soal keselamatan, dan akhirnya kita menjadi mangsa kepada orang-orang yang mengambil kesempatan !

Kini telah muncul satu ebook yang memberi panduan bagaimana untuk berurusniaga secara online. Ianya dihasilkan bagi membantu mendidik rakyat Malysia khususnya bagaimana menggunakan medium pembayaran melalui internet secara lebih selamat. Ebook ini diberi judul : Panduan Membeli Belah Secara Online Di Malaysia. Ianya diedarkan secara PERCUMA !!!

Ebook ini ditulis oleh saudara Shamsuriyadi, salah seorang dari IM tersohor di Malaysia ini, dan merupakan penulis ebook berpengalaman. Dua buah ebook beliau yang terkenal ialah; Panduan Raja Adsense dan Rahsia Penulis Ebook.

Terdapat dua kaedah pembayaran yang dibicarakan, iaitu melalui perbankan internet, dan juga kad kredit. Sementara untuk perbankan internet pula, Sham hanya menulis mengenai Maybank2u dan CimbClicks sahaja. Walau bagaimana pun, hampir kesemua bank yang menawarkan perkhidmatan perbankan internet menggunakan sistem yang hampir sama. Walau bagaimanapun, ebook ini hanya membicarakan soal-soal faktor keselamatan dan bagaimana melakukan pembelian produk secara online sahaja. Panduan bagaimana membuka akaun internet tidak dinyatakan.

Ebook ini di dalam bentuk fail pdf dan memerlukan perisian 'pdf reader' untuk membacanya. Jika anda belum mempunyai perisian tersebut, anda boleh mendownload secara percuma di sini: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

Jangan lupa untuk mendownload ebook ini kerana ianya adalah PERCUMA sahaja. Dan jangan lupa juga untuk membacanya, kerana perbankan internet bakal menjadi budaya dan gaya hidup baru masyarakat kita. Pastikan anda tidak ketinggalan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Je suis en train de démarrer un petit blog, principalement pour tenir quelques nouvelles que j'ai écrites et recevoir des commentaires, mais aussi pour diverses autres activités de type blogue. Ce ne sera pas moi rien si je ne peux pas obtenir mes mots, où les gens peuvent les lire .. . Blogspot est préférable, mais la publicité tout en permettant serait bien. Je pourrais avoir besoin de monétiser par la suite, et wordpress semble décourager que, si je comprends leurs conditions d'utilisation ..