Ahad, 25 November 2007

BUAT DUIT DENGAN WIDGET BUCKS !

Di dalam pos-pos yang terdahulu, terutamanya di dalam pos yang berjudul 'Buat Duit Dengan Blog' saya telah memperkenalkan beberapa program buat duit melalui internet. Apabila menyebut istilah program buat duit, maka ianya bukanlah berbentuk perniagaan. Ini kerana tidak berlaku sebarang urusan jual beli mahu pun pelaburan. Ianya lebih berbentuk agen pengiklanan.

Di antara program-program yang pernah saya perkenalkana sebelum ini ialah Google Adsense, dan juga Bidvertiser. Hari ini saya ingin memperkenalkan satu lagi program berbentuk pengiklanan. Ianya dinamakan sebagai Widget Bucks.

Apa yang menariknya mengenai Widget Bucks ini ialah anda berpeluang meraih pendapatan dari beberapa sumber :

1. Bonus Pendaftaran (USD$25 – sekali sahaja). Sebaik sahaja pendaftaran anda diluluskan, bonus sebanyak USD$25.00 (sekitar RM85.00!) terus dimasukkan ke dalam akaun 'My Bucks' anda. Walau bagaimana pun, wang ini belum boleh dikeluarkan lagi kerana anda sekurang-kurangnya perlu mempunyai baki minima USD$50.00, untuk menerima pembayaran.

2. Referral Program. Jika anda berjaya mendaftarkan ahli-ahli baru untuk program ini, anda akan mendapat ganjaran sebanyak 10% dari hasil pendapatan dari downline anda. Sebagai contoh, jika pendapatan terkumpul downline anda ialah sebanyak USD$100, maka pihak Widget Bucks, akan membayar sebanyak USD$10 sebagai komisen untuk anda.

3. Program per-per-click. Anda juga akan meraih pendapatan dari klik yang dilakukan oleh pengunjung blog ke atas iklan atau 'ad widget' yang anda letakkan di blog anda. Kaedah yang sama dengan program Google Adsense.

Pembayaran akan dibuat dengan dua kaedah; melalui cek, atau pun Paypal. Terserah kepada pilihan anda. Pembayaran akan dibuat oleh pihak Widget Bucks (jika pendapatan anda sudah mencukupi!) 45 hari selepas tarikh akhir setiap bulan.

Jika anda telah pun menyertai program pengiklanan yang lain di blog anda seperti Google Adsense, Bidvertiser, atau sebagainya, anda masih boleh menyertai program Widget Bucks ini. Ini kerana sistem pengiklanan Widget Bucks adalah serasi dengan lain-lain sistem pengiklanan. Sila rujuk pada ruangan FAQ dan Term & Condition laman web ini untuk maklumat lebih lanjut.
Kepada anda pemilik blog ! Jom buat duit pula dengan Widget Bucks ! Satu lagi peluang untuk anda !

Tiada ulasan: