Rabu, 25 Julai 2007

MENCARI IDEA UNTUK MEMULAKAN PERNIAGAAN ?

Di dalam beberapa pos yang lalu, saya telah menulis serba sedikit mengenai pembinaan laman web, serta beberapa tools yang berkaitan dengannya. Saya juga telah memperkenalkan sumber-sumber yang boleh membantu anda merealisasikan impian anda…

Mulai hari ini penulisan saya akan beralih topik pula. Setelah tahu bagaimana membina laman web, kini marilah kita fikir-fikirkan pula apa yang hendak dijualkan di internet ? Jika anda sudah mempunyai idea, bolehlah terus memperkembangkan idea anda itu. Tapi jika belum ada apa-apa, maka marilah meneruskan pembacaan anda.

Sebagai langkah pertama, rasanya ebook “117 Idea Bisnes Luar Biasa” adalah rujukan yang amat sesuai untuk anda ! Ebook ini adalah hasil kajian dan susunan saudara Tazilan Ibrahim dari Ideabisnesluarbiasa.com. Beliau juga adalah merupakan penulis ebook “10 Model Perniagaan Internet” yang popular, berkesan, dan menguntungkan !

Ebook ini juga adalah merupakan versi terbaru dan lanjutan dari ebook pertama beliau : 59 Idea Bisnes Luar Biasa !. Saya pernah memperkenalkan ebook tersebut di blog ini sebelum ini.

Seperti yang pernah saya tulis di dalam review saya terhadap ebook 59 IBLB, ebook ini hanyalah sebagai panduan kepada anda semata-mata, dalam mengasah dan mempertajamkan kreativiti anda untuk mencari idea yang bernas bagi memulakan perniagaan. Bukan untuk diceduk atau diambil secara bulat-bulat. Koleksi ini juga tidaklah tertumpu kepada perniagaan internet semata-mata.

Dengan jumlah koleksi idea yang semakin besar, maka adalah diharap akan semakin terbuka luaslah hendaknya idea dan pemikiran kita untuk melahirkan produk yang unik, berkualiti dan berpotensi.

Kepada anda yang berminat untuk memiliki koleksi idea ini, boleh mendapatkannya di laman web penulisnya di; IdeaBisnesLuarBiasa.com.

Tiada ulasan: