Isnin, 2 November 2009

BLOG KEDAISIBERNEKA KEMBALI !


Salam sejahtera buat pengunjung ke blog ini.

Telah begitu lama benar blog ini terbiar dan menyepi. Kira-kira hampir dua bulan lamanya. Ianya bermula dengan kehadiran Ramadhan. Sememangnya di bulan yang penuh barakah itu, saya agak sukar membahagikan masa. Terlalu banyak perkara yang hendak dilakukan, terlalu banyak impian yang ingin dicapai. Sesiapa pun tentunya tidak akan melepaskan peluang jika ditawarkan dengan pelbagai ganjaran yang hebat. Apa tah lagi jika tawaran yang dijanjikan itu datangnya dari Allah swt, Tuhan yang menciptakan semesta alam. Yang Maha benar perkataanNya. Dan segala janji-janjiNya adalah sesuatu yang pasti akan kita perolehi.

Selesai Ramadhan, sibuk pula dengan perayaan. Walau pun hari raya ‘idul fitri yang dianugerahkan Allah cuma satu hari sahaja, namun sebagai manusia, dan sebagai manusia Melayu khususnya, perayaan satu hari seakan tidak mencukupi. Puasa sebulan harus diqadha dengan raya sebulan juga. Saya, walau pun tidak ingin terikat dengan budaya dan fahaman sebegini, tidak dapat tidak, terpaksa akur dengan kehendak persekitaran. Ya, kita hidup di dalam masyarakat yang mempunyai pelbagai ragam dan kemahuan. Selagi ianya tidak keterlaluan, terpaksalah rentak mereka dilayan…

Selain itu, di sepanjang bulan Oktober yang lalu juga, telah melakukan sedikit pengemaskinian dan rombakan terhadap kedai online saya, Kedaisiberneka. Telah lama benar laman web tersebut berada di dalam keadaan begitu, rasanya perlu juga dilakukan sedikit pengubahsuaian, bersesuaian dengan perkembangan masa. Mudah-mudahan, wajah baru Kedaisiberneka ini akan lebih mesra pelanggan. Beberapa kemudahan pembayaran juga telah ditambah. Kepada anda yang ingin melihat wajah baru Kedaisiberneka, bolehlah mengunjunginya dengan mengklik pada banner di atas, atau pada mana link di dalam pos ini. Laman web ini sebenarnya masih lagi di dalam proses pengubahsuaian, belum siap sepenuhnya.

Sebagai ingin memeriahkan lagi Kedaisiberneka ini dengan pelbagai pilihan produk, saya ingin mengundang kepada anda yang mempunyai produk sendiri, untuk sama-sama mempromosikan produk anda di Kedaisiberneka. Jika anda berminat, sila hubungi saya di Borang Pertanyaan di laman web saya. Anda mungkin sudah pun mempunyai kedai jualan secara online sendiri. Namun, di samping kedai online anda sendiri itu, mengapa tidak, dan apa salahnya untuk turut mempromosikannya di tempat lain juga? Mudah-mudahan produk anda lebih mudah laris dan cepat masyhur.

Sekian, coretan saya buat kali ini. Sebagai pembuka bicara setelah sekian lama tidak menulis...

Tiada ulasan: