Khamis, 19 November 2009

MINYAK BIJI ANGGUR : Baik Untuk Masalah Kanser, Awet Muda & Kecantikan.

KANSER adalah penyakit yang amat ditakuti oleh manusia. Ianya dianggap sebagai ‘pembunuh senyap’. Kanser Payu Dara dan Rahim adalah amat digeruni oleh kaum wanita dan Kanser Prostat pula ditakuti oleh kaum lelaki. Namun begitu, di sana terdapat bermacam-macam kanser lain seperti kanser usus, kanser otak, dan seumpamanya.

Manakala awet muda dan kecantikan pula adalah impian setiap manusia terutama bagi kaum wanita.

Untuk menghilangkan ketakutan dan memenuhi impian setiap manusia itu maka sewajarnyalah kita semua mengamalkan pemakanan Minyak Biji Anggur secara istiqamah pada setiap hari.

Ramai orang yang sukakan buah anggur hanya kerana rasanya yang sedap tetapi tidak ramai yang mengetahui bahawa biji anggur mempunyai minyaknya yang amat berkhasiat.

Mengikut kajian saintifik Minyak Biji Anggur terbukti amat berkesan untuk membantu mengatasi masalah kanser serta amat baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan badan. Anda boleh bertanya mana-mana doktor perubatan moden tentang kebenaran ini. Mereka pasti dengan pantas akan mengiyakan kenyataan ini sekaligus akan mengesyorkan supaya anda mengamalkan Minyak Biji Anggur secara konsisten.

BUAHNYA SEDAP, BIJINYA BERKHASIAT !

Minyak Biji Anggur juga terbukti berkesan untuk menguatkan system imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul, serta merencat pembengkakan dan keradangan .

Persoalannya Kenapa ?
Sebabnya dalam Minyak Biji Anggur terdapat Oligomeric Proantho Cyanidin (OPC) yang lebih tulin berbanding kumpulan fitonutrien yang lain, OPC pula merupakan anti pengoksidaan yang paling berkesan dan mampu melindungi tisu-tisu daripada pelbagai kecederaan pengosidaan. OPC juga adalah 50 kali ganda lebih kuat daripada Vitamin E dan 20 kali ganda lebih kuat dari Vitamin C. OPC berfungsi memusnahkan ‘radikal bebas’ yang boleh memusnahkan badan manusia.

Dalam erti kata lain, OPC inilah yang bertindak membantu mengatasi masalah kanser bagi mereka yang sedang mengalami masalah penyakit kanser atau bertindak sebagai benteng daripada serangan penyakit yang ditakuti itu.

Di samping itu, OPC yang amat kaya dengan protein terutamanya kalogen serta lebih kuat dari Vitamin E (50 kali ganda) dan C (20 kali ganda) menjadikannya sebagai makanan yang paling baik terhadap pembentukan sel dan tisu. Sekaligus ia juga baik untuk awet muda dan memelihara kecantikan.

Selain daripada kehebatan Minyak Biji Anggur dari sudut kajian saintifiknya itu, kelebihan anggur juga turut termuat di dalam At-Tibb An Nabawi (Perubatan Nabi), yang menyatakan bahawa anggur adalah sebaik-baik buah dan yang paling banyak manfaatnya. Ianya berfungsi sebagai buah, minuman dan juga ubat. Tidak hairanlah jika di dalam Al-Quran disebut sebanyak 11 tempat mengenai buah anggur.

Timbul persoalan, kenapa pula umat Islam masih tidak mahu mengamalkan Minyak Biji Anggur ini walaupun ianya ternyata hebat dan amat baik untuk kesihatan? Kami mendapati antara sebab utama ummat Islam tidak mengamalkannya ialah kerana sukarnya untuk meminum Minyak Biji Anggur yang berminyak itu. Untuk itu Muslimah Shop telah mengambil langkah menyediakan Minyak Biji Anggur ini di dalam bentuk gel lembut, semata-mata untuk memudahkan pengguna mengamalkannya. Cukup dengan mengambil 2 biji gel lembut Minyak Biji Anggur sebelum sarapan pagi dan 2 biji sebelum tidur malam, insyaAllah ia mampu memperlihatkan perbezaan dari sudut kesihatan anda. Anda boleh rasai keberkesanannya setelah mengamalkannya selama 60 hari ke atas.

Seperkara yang penting untuk diketahui oleh pengguna, Minyak Biji Anggur edaran Muslimah Shop adalah asli yang terhasil secara ‘perahan sejuk 100%’. Perbezaan kualitinya dapat dilihat pada item Decane Acid yang mempunyai kelebihan 3 kali ganda jika dibandingkan dengan Minyak Biji Anggur yang telah bercampur dengan bahan lain.

Justeru itu, adalah disyorkan kepada semua ummat Islam agar mengamalkan Minyak Biji Anggur ini setiap hari. Jadikanlah ia amalan seisi keluarga. Adalah lebih baik jika sekiranya kita mengamalkannya bersama Jus Kismis As-Syifa yang mengandungi 8 jenis makanan As-Sunnah iaitu Kismis, Kurma, Kurma Ajwah, Madu, Habbatus Sauda, Za’faran, Buah Tiin dan Minyak Zaitun.

Biarlah kita berbelanja lebih sedikit untuk menjaga kesihatan daripada kita berbelanja banyak untuk merawat penyakit yang menyakitkan dan belum tentu ianya akan bertemu dengan penyembuhan.
MAKLUMAN : Kapsul Gel Lembut Minyak Biji Anggur dan Jus Kismis Asy-Syifa kini boleh di perolehi secara online di Kedaisiberneka.
___________________________________________________________
Rencana di atas adalah tulisan Dr. Hamzah bin Jaaffar, Konsultan Muslimah Shop. Penyiaran artikel ini adalah dengan ihsan Muslimah Shop Sdn Bhd, pengedar produk berjenama MS.