Jumaat, 1 Februari 2008

BAGAIMANA MEMULAKAN PERNIAGAAN DIGITAL ?

Satu lagi ebook panduan untuk bakal-bakal usahawan internet dilancarkan hari ! Ianya adalah merupakan ebook panduan yang paling asas bagaimana untuk memulakan perniagaan internet anda, khususnya untuk produk digital. Ebook yang saya maksudkan ialah ‘Rahsia Perniagaan Digital, hasil tulisan saudara Zamri Nanyan, yang juga telah menerbitkan ebook ‘Rahsia MLM’ sebelum ini.

Apakah produk digital ?
Produk digital di dalam konteks perniagaan internet ini ialah produk yang yang tidak mempunyai sifat-sifat fizikal seperti berat, saiz atau pun rasa. Ianya boleh dihantar dan diterima melalui talian internet sama ada secara emel atau melalui proses muat turun. Di antara contoh produk digital ini ialah produk informasi seumpama ebook atau pun video, atau pun produk yang berbentuk perisian komputer.

Walau pun ebook ini hanya setebal 42 mukasurat sahaja, namun ianya amat padat dan sarat dengan informasi yang penting yang perlu diketahui oleh seseorang yang bergelar ‘newbie’.

Anda mungkin sedang tercari-cari potensi diri yang boleh dijadikan sumber untuk menerbitkan produk informasi yang boleh dijual di internet? Setelah berfikir panjang, anda mula merasakan bahawa perniagaan internet bukanlah bidang yang seharusnya anda ceburi. Sebenarnya produk digital yang boleh anda jual tidak semestinya hasil dari ciptaan anda sendiri. Dengan lesen MRR (Master Resale Rights) atau Lesen Jualan Semula Master, anda boleh dan berhak untuk menjual semula produk tersebut kepada umum.

Ebook Rahsia Perniagaan Digital ini juga turut menawarkan lesen MRR kepada anda. Ini boleh dijadikan sebagai langkah pertama untuk anda menceburkan diri di dalam perniagaan internet. Apa yang penting, jika anda ingin menjadikan ebook ini sebagai produk anda, maka sewajarnya anda mendapatkan produk ini seawal mungkin sebelum pasarannya menjadi tepu.

Jika anda memerlukan panduan untuk membina laman web jualan untuk produk ini, Pakej Lengkap Perniagaan Internet mungkin boleh membantu.

Tiada ulasan: