Khamis, 24 Januari 2008

LINDUNGI LINK ANDA, BINA LIST, TINGKATKAN PENDAPATAN !

Adakah anda seorang yang sering menyertai program affiliate di internet ? Jika anda seorang yang masih berstatus ‘newbie’ di dalam bidang ini, saya ingin memperkenalkan satu laman web yang mungkin boleh membantu meningkatkan pendapatan dari program affiliate yang anda sertai.

Laman web yang saya maksudkan itu ialah ViralURL.com. Ianya adalah merupakan sebuah laman web keahlian (Membership site). Terdapat dua jenis keahlian, iaitu Keahlian Percuma dan Keahlian Berbayar. Namun saya lebih suka untuk berbicara mengenai Keahlian Percuma sahaja di pos ini. Sesuailah dengan status kita sebagai seorang newbie. Namun begitu, saya sendiri tidak pasti apakah tawaran untuk keahlian percuma ini akan terus berkekalan atau pun tidak. Mungkin ianya akan ditutup jika jumlah ahlinya telah mencapai tahap tertentu. Oleh itu, eloklah mendaftar segera sementara ianya masih dibuka.

Apakah kelebihan ViraURL.com ?
Ada banyak manfaat yang boleh anda perolehi. Namun di sini saya ingin menulis mengenai dua perkara sahaja :

1. URL cloaker. Ianya adalah kemudahan untuk menyembunyikan affiliate link anda. Saya pasti anda sudah pun tahu akan risikonya jika anda menghantar link affiliate secara terbuka tanpa dilindungi. Besar kemungkinan anda akan kehilangan komisen affiliate anda akibat dari perbuatan ‘link hijack’ dan ‘link bypass’ dari pehak yang tidak bertanggungjawab. Akibat dari pengkhianatan ini, usaha anda akan menjadi sia-sia dan tidak berbaloi.

Selain dari menyembunyikan link affilate anda, URL cloaker juga membantu memendek dan memperkemaskan link affiliate anda yang panjang, berserabut dan hodoh ! Link yang panjang berjela-jela akan menjadikan kerja-kerja pemasaran anda kelihatan tidak profesional.

2. Kemudahan membina ‘mailing list’. Salah satu kaedah pemasaran internet yang sangat berkesan di internet, ialah kaedah Pemasaran Email. Jika anda benar-benar serius dengan perniagaan internet ini, maka keperluan untuk mempunyai mailing list sendiri seharusnya tidak anda abaikan.

Walau bagaimana pun sebagai seorang newbie, anda mungkin belum bersedia untuk memiliki laman web sendiri sebagai tapak pengumpulan senarai emel anda. Maka di sinilah ViralUrl.com sekali lagi berperanan membantu anda.

Salah satu kelebihan ViralURL.com ini, ialah anda akan turut dibantu oleh downline anda untuk mengembangkan senarai prospek anda. Ini akan menjadikan prosesnya menjadi lebih pantas lagi.

Seperti yang telah saya katakan di awal tadi, ada banyak lagi manfaat yang boleh anda perolehi di ViralURL.com. Anda boleh menyingkapnya sendiri di laman web tersebut.

Saya sendiri sedang dalam usaha menulis ebook panduan mengenai ViralURL.com ini. Di samping melatih diri ke arah penulisan ebook, mudah-mudahan kelahirannya dapat sedikit sebanyak membantu mempermudahkan mereka yang berminat dengan ViralURL.com ini memanfaatkan segala kemudahannya.

InsyaAllah, jika ebook ini berjaya dihasilkan, saya akan umumkannya di dalam pos-pos yang mendatang.

Kepada anda yang ingin mengetahui lebih lanjut mengenai ViralURL.com, sila lawati : http://ViralURL.com/DARMAKIFAYAH

Tiada ulasan: