Rabu, 26 Disember 2007

PELUANG MENJIMATKAN BIL TELEFON ANDA !

Ini ada berita yang agak menarik saya kira. Tetapi tidak di dalam topik menjana pendapatan sampingan. Ya, di dalam keghairahan kita mencari sumber pendapatan sampingan (mahu pun tetap!) dari ruang internet, maka kita kita juga sepatutnya memikirkan bagaimana untuk membelanjakan pendapatan kita secara berhemah. Tidaklah nanti, sikap dan perlakuan kita di dalam mencari rezeki ini seperti mengisi air di dalam bekas yang bocor. Semakin dicari, semakin tidak mencukupi.

Telefon kini telah menjadi satu keperluan asasi di dalam kehidupan kita. Ianya bukan lagi satu gaya hidup mewah. Cuma cara bagaimana kemudahan ini kita manfaatkan, bergantunglah kepada kesedaran dan naluri kita sendiri. Jika ianya digunakan untuk tujuan yang berfaedah, maka tentulah hasilnya berfaedah juga. Jika digunakan untuk tujuan membuang masa dan wang, maka pembaziranlah kesannya. Bil telefon telah menjadi senarai perbelanjaan wajib bagi hampir setiap orang di dalam kehidupan di masa kini.

Walau apa pun tujuan dan peranan telefon di dalam kehidupan anda, jika bil telefon anda terlalu tinggi, kini ada produk baru yang boleh membantu meringankan bebanan anda. Produk ini bernama "Skyetel".Dengan Skyetel, anda boleh berbual di internet secara PERCUMA. Mungkin anda berkata, anda boleh gunakan Yahoo! Messenger atau Skype sahaja. Ya memang betul. Tetapi dengan Skyetel, anda boleh buat panggilan :

1.Dari komputer ke komputer
2.Komputer ke telefon
3.Telefon ke komputer
4. Telefon ke telefon.

Apa yang menarik mengenai Skyetel ni ?

1. Panggilan komputer ke komputer adalah PERCUMA.
2. Boleh buat panggilan dari komputer ke hand phone.
3. Kadar panggilan telefon ke komputer, telefon ke telefon hanya RM0.15 sen seminit ke seluruh dunia.
4. Anda akan dapat eNum secara PERCUMA.
5. Anda boleh mendapat keuntungan/komisyen dari promosi anda kepada kawan2 anda.
6. Jika anda menggunakan handphone 3G, anda boleh download dan install perisian eSkySoftphone pada handphone anda dan buat panggilan secara percuma.

Bagaimana mendaftar?

Anda perlukan 2 perkara iaitu Introducer eNumber dan Introducer Name. Untuk mendaftar sila ke http://www.skyetel.net/ dan klik pada "Click here to get your FREE eNumber" Gunakan maklumat di bawah untuk mendaftar.

Introducer eNumber : 8888001000077
IntroducerName: KHAIRIL ANIZAN ALANG BEE

Apa itu eNum?

eNum ialah nombor yang anda akan perolehi apabila mendaftar dengan Skyetel, ia diberi secara otomatik.

Kemudian sila rujuk panduan bagaimana menggunakan skyetel. Anda boleh download panduan bergambar di: http://www.sukeri.com/manual_eNum.ppt

Sehingga ke saat pos ini ditulis, produk ini masih di peringkat pra pelancaran lagi, dan setakat ini panggilan dari komputer ke komputer sahaja yang boleh digunakan. Perkhidmatan panggilan dari komputer ke handphone, dan dari handphone ke handphone akan menyusul kemudian.

_________________________________________________________
P.S : Segala maklumat di atas saya perolehi dari Introducer saya. Bukan dari pembacaan dan pemahaman saya sendiri dari website Skyetel tersebut. Anda digalakkan untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut terus dari laman Skyetel jika penerangan di blog ini tidak memadai.