Sabtu, 19 Disember 2009

VIDEO TUTORIAL PANDUAN ASAS PAYPAL.


Salam sejahtera, dan salam Ma'al Hijrah !
Selang beberapa pos yang lalu, saya ada menulis mengenai PayPal, yang kini lebih mesra dengan warga Malaysia. Saya kira, dengan perkembangan yang menarik ini, tentunya ramai dari kalangan rakyat Malaysia yang berminat untuk membuka akaun di PayPal.

Sebenarnya, untuk membuka akaun di PayPal tidaklah begitu membebankan. Malahan, ianya percuma sahaja. Anda tidak perlu menyediakan wang deposit, seperti keperluan kepada sesetengah akaun di bank tempatan.

Namun begitu, terdapat juga beberapa kerumitan untuk membuka akaun di PayPal ini. Contohnya, ketika hendak mengisi borang online untuk akaun di laman web tersebut. Masalahnya lebih kurang sama sahaja ketika mana kita mengisi borang-borang yang lainnya. Adakalanya kita kurang memahami kehendak dan keperluan borang tersebut. Apa tah lagi jika ianya adalah kali pertama kita menghadapinya.

Kini anda tidak perlu gusar lagi mengenai masalah tersebut. Saudara Zamri Nanyan, seorang 'otai' di dalam perniagaan internet di Malaysia, telah menyedari dan mengesan kehendak dan keperluan para 'newbie' masa kini. Lalu beliau telah menghasilkan satu panduan di dalam bentuk video tutorial yang beliau namakan 'Video Tutorial Panduan Asas PayPal'.

Video tutorial ini tidak sekadar memudahkan anda bagaimana untuk membuka akaun PayPal, bahkan juga turut membimbing anda bagaimana untuk menggunakan aplikasi-aplikasi PayPal yang lainnya. Pakej ini mengandungi 9 video tutorial semuanya, dan mengambil masahampir satu jam. Dengan menggunakan kaedah video tutorial, anda tidak perlu membaca, bahkan sebaliknya menjadikan pembelajaran anda lebih praktikal.

2 ulasan:

shahnizam berkata...

sy tlh mgikuti langkah yg saudara zamri trgkn...ia cukup mudah utk d'ikuti
terima kasih
dn sy kini mpunyai akaun paypal

KA'AB berkata...

Tahniah Shahnizam !
Anda telah melangkah setapak lagi dari ribuan langkah menuju kejayaan...