Isnin, 21 Disember 2009

PAYPAL WISHLIST : PELUANG BAIK UNTUK ANDA !

Saya baru sahaja menulis mengenai PayPal di dalam pos yang lalu. Kali ini saya ingin memperkenalkan satu peluang menabung di PayPal dengan cara mudah. Ya! Bolehlah dikatakan ianya agak mudah. Ini kerana anda tidak perlu menjual apa-apa barang. Sebaliknya anda hanya perlu memperkenalkan satu aplikasi kepada seramai mungkin rakan-rakan anda. Peluang ini sebenarnya ditawarkan oleh pehak PayPal sendiri.

Acara ini adalah anjuran bersama PayPal dan Facebook. Ianya dinamakan sebagai 'PayPal WishList'. Dengan menyertai program ini, anda layak untuk mendapat antara US$1.00 hingga ke US$100.00, atau lebih kurang RM330.00. Banyak tu! Kalau dah dapat separuh pun dah kira bagus 'kan?

Berikut adalah syarat-syarat mudah yang telah ditetapkan oleh pihak penganjur untuk sesiapa yang ingin menyertai acara ini :

1. Anda perlu ada akaun Facebook. Jika belum ada, sila daftarkan diri di http://www.facebook.com/
2. Anda juga perlu ada akaun PayPal. Tujuannya ialah untuk membuat pembayaran kepada anda nanti. Jika belum ada, boleh daftar sekarang, atau pada bila-bila masa sahaja selepas ini.
3. Untuk menyertai acara Paypal WishList, anda mestilah merupakan pemegang akaun PayPal yang menggunakan alamat dan nombor telefon yang sah, dari negara India, Indonesia, MALAYSIA, Filipina, Thailand, Singapura atau Vietnam.

BAGAIMANA NAK SERTAI PAYPAL WISHLIST ?

Berikut ini saya sediakan serba sedikit panduan ringkas bergambar bagaimana untuk menyertai acara PayPal WishList :

1. Sila klik pada pautan berikut : http://apps.facebook.com/paypalwishlist/?ppref=1378633420&ref=mf . Sebaik sahaja anda mengklik pada pautan di atas, anda telah pun layak mendapat US$1.00. Sila lihat imej di bawah :



2. Langkah seterusnya, sila klik pada "I have read the notice".

3. Sebagai memenuhi syarat program ini, anda perlu menyenaraikan 'WishList' anda, iaitu senarai barangan yang anda ingin anda beli. Sila klik pada 'CREATE NEW WISHLIST' untuk memulakannya.



4. Ada beberapa kategori barangan. Anda boleh memilih mana-mana barangan yang anda suka berdasar kategori yang disediakan, seperti Beauty, Gadgets, Fashion, Music, Movies, Jewellery & Watches, dan berbagai lagi.





5. Klik pada item pilihan anda, dan gambar produk tersebut akan tersenarai pada kedudukannya.


6. Ulangi langkah yang sama seperti di atas sehingga senarai 'WishList' anda memenuhi kelima-lima petak yang disediakan.



7. Setelah itu klik pada 'SAVE & SHARE THIS WISHLIST'.

8. Sebenarnya, terdapat satu lagi langkah yang perlu anda lakukan selepas langkah 7 di atas, namun malang sekali saya terlepas pandang untuk merakamkan screenshot langkah tersebut. Harap maaf. Langkah yang saya maksudkan itu ialah meletakkan sedikit maklumat atau kata-kata di dalam ruangan "Whats on your mind mind ?" atau "Apa yang anda fikirkan ?". Tulis apa sahaja kat-kata yang anda fikirkan sesuai. Kemudian klik pada 'PUBLISH'. Dengan itu, aplikasi 'PayPal WishList' akan terpapar di ruangan ' WALL / DINDING' di Facebook anda.

9. Langkah seterusnya ialah anda perlu mempromosikan program ini kepada seramai mungkin rakan-rakan, sama ada di Facebook, mahu pun di luar Facebook. Cara pertama ialah dengan menggunakan fungsi "Invite Friends", di aplikasi PayPal WishList anda. Cara kedua pula ialah dengan mempromosikan pautan PayPal WishList anda di mana-mana ruang promosi yang bersesuaian, sepertimana saya menggunakan blog saya ini. Untuk mendapatkan link aplikasi Paypal WishList di dalam Profile (Wall) di akaun Facebook anda, sila lihat imej di bawah :



Selepas klik pada "Copy Shorcut", bolehlah dipastekan pautan promosi tersebut ke dalam mana-mana bahan promosi anda. Anda akan dibayar sebanyak US$1.00 untuk setiap referral yang mendaftar melalui link anda. Cepatlah bertindak, kerana tempoh acara ini akan berakhir sehingga hujung bulan ini sahaja.

Jika panduan di atas belum cukup membantu, anda bolehlah menonton video panduan di bawah, sebagai panduan tambahan. Video ini adalah ihsan dari saudara Zamri Nanyan, seorang IM tempatan yang masyhur, dan telah pun menghasilkan beberapa produk seperti 'The Four Weeks To Fredom', 'Rahsia Perniagaan Digital', 'Panduan Asas Paypal', dan juga 'Pakar Affiliate'.


(KLIK DI SINI UNTUK SERTAI PAYPAL WISHLIST)

Kepada yang masih baru dengan PayPal, mudah-mudahan acara ini akan menyumbangkan US$1.00 yang pertama untuk akaun PayPal anda. Sebagai pencetus, penggerak dan penyemarak semangat anda untuk menambahbiakkan lagi tabungan anda di PayPal. Selamat berjaya !

Tiada ulasan: