Rabu, 1 April 2009

4 EBOOK HEBAT !

Saya telah pun memperkenalkan 2 produk sebelum ini yang ditangani oleh pakar lelongan online, saudara Eruwan Gery Norsen. Kedua-dua produk tersebut ialah ‘Video Panduan Lelong, dan juga ‘Video Panduan eBay’.

Hari ini saya akan memperkenalkan lagi produk-produk saudara Eruwan yang selanjutnya. Bukan satu, malah 4 ebook sekaligus. Ebook-ebook ini bolehlah dikatakan sebagai produk sokongan kepada 2 Video Panduan yang telah perkenalkan sebelum ini. Anda juga sebenarnya boleh memanfaatkan maklumat dan pengetahuan dari ebook ini untuk perniagaan lain, sama ada online mahu pun offline.

Ebook ini akan memberi panduan kepada anda bagaimana untuk melakukan usaha pengimportan barang-barang dari negara China. Negara China kini telah dikenali sebagai ‘kilang dunia’. Ini kerana negara tersebut mengeluarkan hampir apa sahaja barangan keperluan manusia, termasuklah barangan permainan kanak-kanak. Negara China juga dikenali sebagai pengeluar barangan makanan halal di dunia. Dengan jumlah penduduk yang ramai, menjadikan kos tenaga buruh yang murah, dan membolehkan pula kos barangan buatan juga menjadi lebih murah berbanding dengan negara-negara lain di dunia, pada kualiti yang munasabah.

Anda mungkin sudah pun terperasan akan kebanjiran barangan buatan negara China di negara kita sendiri. Dan jika anda juga merasakan ini merupakan satu peluang perniagaan yang baik buat anda, ebook ‘Import Dari Cina’ ini mungkin dapat dijadikan rujukan awal untuk anda.
Ebook ini sedikit sebanyak akan mengajar anda bagaimana untuk berurusan dengan pembekal atau pengilang di Negara China. Antara yang bakal anda ketahui ialah tips serta adab dalam berurusan dan berkomunikasi dengan usahawan di sana.

PENGURUSAN INVENTORI HEBAT

Untuk berjaya seperti mana ahli-ahli perniagaan yang telah berjaya, maka kita mestilah bersikap dan bekerja sepertimana mereka bekerja juga. Bekerja dengan disiplin dan sistem yang tertentu akan memungkinkan kejayaan akan lebih mudah dicapai. Di antara perkara yang perlu diambilkira apabila menguruskan perniagaan ialah menguruskan inventori kita dengan baik dan teratur. Ini khususnya kepada anda yang melibatkan diri didalam perniagaan jual beli produk fizikal. Ebook ‘Pengurusan Inventori Hebat’, mungkin dapat membantu anda mendalami ilmu ini.

REKOD SIMPANAN HEBAT!
Anda mungkin telah tercebur di dalam industri internet ini secara tidak sengaja, atau secara suka-suka sahaja pada mulanya. Tidak dapat dinafikan perkara seumpama ini ada berlaku, terutamanya pada perniagaan yang berasaskan hobi atau kegemaran peribadi. Namun, tanpa disangka akhirnya perniagaan tersebut kian maju dan membesar. Tentu sahaja tidak seharusnya perniagaan tersebut masih tetap diurus seperti mana ianya bermula.

Pengurusan kewangan yang teratur dan bersistematik adalah merupakan nadi kepada sesuatu perniagaan. Kos kepada sesuatu perniagaan tidak hanya sekadar belian stok yang akan kita jual. Tetapi juga melibatkan perkara-perkara lain seperti bil telefon, bil elektrik, sewaan dan sebagainya. Semuanya ini perlu dan direkodkan. Maka, barulah kita bergelar ahli perniagaan yang sebenarnya.

Jika anda belum pernah terdedah kepada kaedah pengurusan kewangan secara bijaksana, ebook ‘Rekod Simpanan Hebat’ mungkin wajar untuk anda. Ianya serba sedikit akan memperkenalkan kepada anda mengenai 4 rekod asas kewangan untuk sesebuah perniagaa. Di samping itu, saudara Eruwan turut menyarankan beberapa perisian yang bersesuaian yang berkaitan dengan perakaunan ini.

PEMBUNGKUSAN HEBAT

Satu lagi perkara yang harus diambil kira di dalam perniagaan, ialah soal pembungkusan. Pembungkusan tidak sekadar untuk melindungi barang-barang yang akan kita hantar, tetapi juga turut membawa imej kita bersamanya. Di laman-laman lelongan, kaedah pembungkusan anda juga akan turut dinilai oleh pembeli sebelum memberikan rate untuk servis anda. Menurut saudara Eruwan, hampir 90% dari pada rating negatif di Lelong.com.my dan eBay adalah berpunca dari kaedah pembungkusan yang tidak sempurna.

Ebook ‘Pembungkusan Hebat’ ini akan memandu anda bagaimana untuk membuat pembungkusan yang bersesuaian dengan barang yang bakal anda jual.

Keempat-empat ebook yang saya perkenalkan pada kali ini, hampir melengkapkan sama sekali keperluan anda untuk memulakan sesebuah perniagaan untuk produk fizikal. Anda boleh memilih sama ada untuk mendapatkan salah satu darinya mengikut keperluan, atau pun boleh juga kesemuanya sekali.

Tiada ulasan: