Isnin, 16 Mac 2009

PANDUAN BAGAIMANA MEMBELI EBOOK YANG BERKUALITI

Ebook adalah merupakan salah satu kategori produk digital yang paling mendapat sambutan di masa kini. Ini kerana, ia mudah dan boleh di bawa ke mana-mana. Malahan, ebook juga boleh dijadikan produk fizikal dan sesuai dijadikan bacaan santai.

Di dalam satu kajian secara rambang ke atas 140 responden, terdapat 80% peratus responden yang masih tidak mengetahui apa yang dimaksudkan dengan ebook. Namun, saya amat pasti bahawa pembaca blog ini tidaklah sejahil itu. Ini kerana, telah begitu banyak produk yang berasaskan ‘ebook’ telah saya perkenalkan di blog ini untuk rujukan anda.

Dewasa ini telah begitu banyak ebook dihasilkan dan dijual di pasaran Malaysia. Ebook-ebook ini mencakupi pelbagai bidang pengetahuan. Tentunya, yang paling amat popular sekali ialah panduan bagaimana menghasilkan pendapatan lumayan.

Penerbitan ebook dengan pelbagai bentuk panduan bagi menyelesaikan masalah orang ramai, dan membantu khalayak dalam mencapaikan hasrat, dan mendapatkan apa yang mereka mahu, adalah merupakan satu usaha murni di samping mendapatkan sedikit imbalan bagi usaha kita itu.

Namun, di tengah kerancakan, keghairahan serta kemeriahan ‘pesta’ ebook ini, terdapatnya golongan yang tidak jujur dan mengambil kesempatan, seumpama ‘menangguk di air keruh’. Mereka ini mempergunakan mereka dari golongan yang jahil dan dahagakan ilmu, dalam mengaut keuntungan peribadi tanpa memikirkan kerugian pehak lain.

Golongan seumpama ini senantiasa berada di mana-mana, dan di dalam mana-mana zaman sekali pun. Kita tidak mampu melumpuhkan usaha mereka ini kerana mereka sentiasa memikirkan bagaimana untuk menipu orang lain. Hanya ‘kecelikan’ kita sahaja yang dapat membantu mengelakkan diri dari terjebak dengan jerat mereka.

Antara permasalahan yang sering menjadi persoalan kepada bakal pembeli ebook adalah bagaimana untuk membeli :

- ebook yang benar-benar berkualiti
- ebook yang mampu memberikan manfaat
- ebook yang benar-benar memberi petua untuk berjaya
- ebook yang mampu menjadi pemangkin untuk kaya
- ebook yang anda rasakan ia tidak menipu anda

Sebagai contoh, anda mungkin memerlukan panduan bagaimana untuk menjana pendapatan dari program Google Adsense. Terdapat banyak pilihan untuk anda membelinya. Jika anda ada peruntukan yang besar, anda boleh boleh borong semuanya sekali. Namun, adalah tidak berbaloi, meski pun anda mampu, untuk membuat pelaburan kepada produk yang tidak berkualiti. Apa tah lagi jika anda mahukan sebuah panduan yang menyeluruh dengan bajet yang anda mampu.

Menyedari keperluan ini, saudara Ahmad Rizal, mengusahakan penyusunan panduan di dalam memilih dan membeli ebook-ebook yang bersesuaian dengan kehendak anda. Panduan yang beliau sediakan di dalam format ‘ebook’ juga ini berjudul ‘Panduan Beli Ebook. Saudara Ahmad Rizal, adalah merupakan seorang penulis ebook sambilan, dan juga blogger sambilan yang mengkhusus menulis review mengenai ebook dan produk digital. Maka, kutipan dari pengalaman beliau mengkaji dan menelaah pelbagai bentuk ebook, beliau sajikan semula secara tersusun untuk panduan kita semua.

Anda boleh mendapatkan ebook ini di sini : PanduanBeliEbook.com

Tiada ulasan: