Isnin, 9 Mac 2009

JOM BERJIMAT DENGAN PAKEJ LUMAYAN !

Di dalam persekitaran ekonomi yang gawat dan sangat tidak menentu ini, tentunya dua perkara yang sering kita fikirkan : 1. Bagaimana untuk menjimatkan perbelanjaan, 2. Bagaiman untuk mencari pendapatan tambahan.

Usaha berjimat-cermat adalah merupakan amalan baik, dan ianya bukanlah hanya tertentu untuk ketika gawat sahaja. Namun perkara itu tidaklah mudah untuk dipraktikkan jika sekiranya pendapatan kita selama ini pun sememang sudah sediakalanya ‘cukup-cukup makan’ sahaja. Maka, mahu tidak mahu, sesuatu harus dilakukan untuk meningkatkan pendapatan kita.

Untuk mencari pendapatan tambahan pula, memerlukan modal juga, apatah lagi jika sekiranya usaha itu berasaskan perniagaan. Kalau nak berniaga pisang goring misalnya, sedikit sebanyak memerlukan modal juga untuk menyediakan peralatan asasnya. Begitu juga hanlnya jika hendak memulakan perniagaan di internet.

Tidak dapat dinafikan, internet kini mula dipandang sebagai punca rezeki yang baru kepada ramai orang, tidak kiralah sama ada mahu melakukannya secara sepenuh masa atau sebagai aktiviti sampingan. Buktinya, hampir saban hari kita dapat melihat pelbagai kedai online, ministe jualan dan blog yang baru muncul. Ini merupakan satu perkembangan yang rasionalnya sihat.

Namun di tengah-tengah keghairahan itu, tidak semua orang mampu untuk memodalkan perniagaan ini. Jika hendak dibandingkan dengan perniagaan konvensional, modal untuk memulakan perniagaan internet adalah jauh lebih rendah. Namun kemampuan kewangan setiap orang itu tetap berbeza, walau kita mempunyai cita-cita yang sama.

Berkebetulan dengan perkembangan semasa yang gawat ini, satu pakej koleksi panduan untuk bakal IM diwujudkan. Pakej ini dinamakan sebagai “Pakej Lumayan : Koleksi Panduan IM di dalam satu pakej”. Pakej ini ditawarkan oleh PakejLumayan.com, yang dimiliki oleh saudara Saripudding Saling, atau lebih dikenali sebagai Kasimo.

Pakej Lumayan’ ini mengandungi 3 produk utama, iaitu :
1. Pakej Sistem Rahsia V.2
2. Ebook Teknik Niche
3. Pakej Perniagaan Digital.

Hampir kesemua produk tersebut pernah saya perkenalkan di blog ini sebelum ini. Namun ianya dijual secara berasingan pada ketika itu. Kini semuanya dihimpunkan di dalam satu pakej, pada harga yang sangat berbaloi = RM60 sahaja ! Di samping semua ini, anda akan turut menerima 7 lagi bonus eksklusif ! Anda boleh melihat senarai bonus tersebut di laman web PakejLumayan.com.

Saya tidak pasti, berapa lama tawaran ini akan berlangsung, dan harganya akan kekal begitu. Maka, sayugialah peluang ini anda ambil sementara masih ada kesempatan...

1 ulasan:

Mezain berkata...

Apa lagi yang boleh dibuat dalam gawat ni selain dari mencuba segala peluang yang ada untuk menambah pendapatan. Internet merupakan sumber terbaik bagi menjana pendapatan sampingan kerana modal yang diperlukan taklah membebankan sangat.