Ahad, 22 Mac 2009

BUAH TANGAN ERUWAN GERRY NORSEN

Adakah anda mengenali siapa Eruwan Gerry Norsen ? Saya sendiri sebenarnya tidaklah mengenali beliau secara peribadi. Saya hanya mengenali beliau melalui buku yang beliau tulis.

Secara ringkasnya, Eruwan Gerry Norsen adalah merupakan seorang Pakar Lelongan Online di Malaysia. Beliau merupakan penjual dan juga pembeli di dalam portal lelongan online ternama di Malaysia, iaitu Lelong.com.my, dan juga portal lelongan online nombor satu di dunia, iaitu ebay.com.

Beliau juga merupakan ‘Education Specialist trained by eBay’, yang menjadikan beliau di antara sebilangan kecil rakyat Malaysia yang diiktiraf berkelayakan oleh pihak eBay untuk membimbing individu lain mengenai selok-belok eBay.

Beliau telah menulis beberapa buah buku yang berkaitan dengan lelongan online ini. Di antaranya ialah, ‘Rahsia Raja Lelong’, ‘Secrets of the Lion King’ dan ‘Rahsia Jutawan Lelong’. Beliau juga pernah muncul di TV Malaysia, dan sering mengadakan pelbagai ceramah di seluruh negara, menyampaikan pengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Kini, sesuai dengan perkembangan teknologi semasa, serta di dalam usaha berterusan beliau ingin membimbing lebih ramai warga Malaysia menjadi usahawan lelongan online, saudara Eruwan telah menghasilkan produk yang bersifat digital pula. Terdapat beberapa pilihan daripada penghasilan beliau itu. InsyaAllah, saya akan memperkenalkannya di blog ini, satu persatu mengikut keutamaan.

Sebagai pengenalan pertama, saya ingin memperkenalkan buah tangan beliau yang diberi nama “Video Panduan Lelong”. Video tutorial ini akan membimbing anda secara khusus, langkah demi langkah, bagaimana untuk menjana wang besar dari portal Lelong.com.my. Oh ya! Sebelum itu, adakah anda pernah mendengar atau mengenali laman Lelong.com.my ini ? Lelong.com.my sebenarnya adalah merupakan laman lelongan yang amat popular di Malaysia. Pengaruh dan kepopularitiannya dikatakan adalah lebih besar berbanding dengan eBay.com.my sendiri. Oleh itu, jika anda mensasarkan jualan produk anda untuk rakyat tempatan, maka adalah dirasakan bahawa laman Lelong.com.my adalah lebih wajar untuk diterokai.


Seperti yang pernah saya perkatakan mengenai eBay sebelum ini, Lelong.com.my juga mempunyai ahli dan jumlah pengunjung yang ramai setiap hari, iaitu di sekitar 400,000 orang ahli dan 1 juta pengunjung sebulan.

Sesuatu yang sangat istimewa mengenai penyusun Video Panduan ini ialah saudara Eruwan merupakan seorang yang mempunyai hubungan yang baik dan rapat dengan Pengarah Urusan syarikat pemilik portal ini. Ini membolehkan beliau mendapatkan sebarang maklumat terkini mengenai Lelong.com.my.

Kini, anda mempunyai cara yang lebih mudah dan pantas untuk memahami dan ‘menguasai’ Lelong.com.my. Anda tidak perlu lagi belajar dari pengalaman sendiri, di mana ianya akan mengambil masa bertahun-tahun untuk mahir. Segalanya telah pun terhidang...