Jumaat, 25 Julai 2008

BAGAIMANA MENGASUH, DAN MEMBENTUK MINDA MENJADI LEBIH POSITIF ?

Anda mempunyai cita-cita ?
Anda mempunyai impian ?
Anda mempunyai harapan ?

Apakah anda yakin apa yang anda impikan itu bakal menjadi kenyataan ? Atau apakah harapan anda itu akan terus kekal berlegar sebagai angan-angan ?

Adalah tidak mustahil untuk anda mencapai apa yang anda cita-citakan. Ya ! Ianya bukan perkara mustahil. Biar sebesar mana pun impian anda ! Jika ada usaha, jika ada kemahuan, jika ada kesungguhan, maka yakinlah apa yang anda harapkan itu akan terlaksana jua akhirnya.

Semakin besar impian anda, maka akan semakin besarlah halangan yang bakal anda tempuhi bagi mendapatkannya. Tapi rupanya, biar sebesar mana pun halangan di hadapan kita, minda kitalah yang seharusnya dididik dulu. Jika tidak, minda kita adalah yang sebenarnya yang menjadi penghalang untuk mencapai segala impian. Kita telah membenarkan minda kita dikuasai oleh perkara-perkara yang negatif, mencari alasan dan tidak menggalakkan !

Membaca adalah suatu cara yang baik untuk menambah ilmu. Jika anda pernah membaca pelbagai buku-buku motivasi untuk meningkatkan keyakinan diri, maka anda sedang melakukan satu langkah yang betul di dalam mengejar cita-cita anda. Namun anda tentunya bersetuju jika saya mengatakan berguru adalah cara yang lebih baik dalam mencari ilmu. Kerana itulah sekolah dan universiti diwujudkan. Kaedah ini juga adalah merupakan saranan agama kita.
Satu seminar yang membicarakan khusus mengenai kecemerlangan diri dan mengenal potensi diri bakal diadakan kepada anda yang berminat. Seminar tersebut dinamakan sebagai ‘Seminar Evolusi Minda.

Berikut adalah maklumat lanjut mengenai seminar tersebut :


SEMINAR EVOLUSI MINDA
Tarikh : Ahad, 10hb Ogos, 2008.
Tempat : Hotel Armada, Petaling Jaya.
Masa : 8.00 am – 5.00 pm


Anda boleh mendapatkan lebih perincian mengenai seminar ini di laman web rasmi penganjur di Evolusiminda.com. Seminar ini adalah terbuka kepada semua orang, tidak mengira peringkat umur dan latarbelakang pekerjaan, mahupun untuk pelajar dan suri rumahtangga. Anda bakal dibimbing oleh seorang penceramah yang telah mempunyai pengalaman lebih dari 15 tahun di dalam bidangnya, iaitu Puan Arina Abbas.

Pihak penganjur begitu optimis sekali bahawa setiap peserta bakal mendapat kesan yang tidak sekadar terbaik, bahkan terhebat, setelah menyertai seminar ini, biar apa pun lapangan yang mereka ceburi.

Tiada ulasan: