Jumaat, 30 November 2012

RAWAT GHOUT DENGAN RAJA HERBA


GHOUT merupakan penyakit sendi yang berpunca daripada kandungan asid urik dalam darah yang tinggi. Kaum lelaki mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk menghidapi ghout.

Faktor gemuk dan kekeluargaan turut memainkan peranan. Ghout akan menyebabkan sakit sendi terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah. Ia seterusnya boleh menyerang sendi-sendi lain.

Serangan ghout terbahagi kepada dua jenis iaitu serangan secara tiba-tiba (akut) dan serangan secara kronik yang berpanjangan. Serangan ghout akut dikenal pasti sebagai serangan yang berulang-ulang, sendi menjadi bengkak dan rasa berdenyut berpanjangan dalam tempoh antara lima hingga enam hari.

Kebanyakan pesakit akan mengadu dengan gejala tulang sendi mereka seolah-olah digigit. Manakala serangan kronik pula terjadi secara berpanjangan, walaupun pesakit tidak merasa berdenyut-denyut namun pesakit tetap merasa tidak selesa.

Disamping itu tempoh kesakitan berterusan hingga mengambil masa yang agak lama dengan anggaran antara dua hingga tiga minggu, bagi menghilangkan rasa sakit ini, biasanya pesakit terpaksa mengambil ubat penahan sakit.

Ghout juga boleh disebabkan oleh masalah tekanan dan kerosakan buah pinggang. Bagi individu yang mempunyai masalah ghout, mereka disarankan untuk berpantang sedikit dan menghindarkan makanan purin seperti bijirin, makanan laut, makanan berprotein tinggi, ikan bilis, minuman keras, kicap the dan kopi.

Sebaliknya, minum lebih banyak air masak sekurang-kurangnya lapan gelas sehari dan kerap bersenam. Syarikat Herba Nusantara tampil dengan memberikan alternative kepada sesiapa sahaja yang mempunyai masalah ghout. Encik Zuhairi Abdullah (gambar) yang berasal dari Banting, Selangor mengalami masalah ghout dan selepas mencuba Minuman Raja Herba dalam masa 2 minggu beliau sudah boleh makan ikan bilis dan sardin.

Sakit sendi akibat daripada ghout juga sudah tiada lagi. Minuman Raja Herba merupakan ekstrak herba hutan yang mempunyai khasiat yang sangat banyak. Minuman Raja Herba berfungsi mengeluarkan toksin dari dalam badan dan melancarkan perjalanan darah. Ia juga mampu menyeimbangkan kandungan gula dan garam dalam badan.

Bagi penyakit ghout, ada sesetengah kes ia boleh diwarisi dan bagi sesiapa yang mempunyai sejarah keluarga yang mempunyai penyakit ghout digalakkan minum Raja Herba kerana mencegah itu adalh lebih baik daripada merawat.

Pesakit ghout juga jika tidak diberikan rawatan, serangan boleh berlaku dengan lebih kerap, lama dan mungkin membabitkan sendi lain. Satu perkara penting yang perlu diketahui ialah serangan ghout yang terlalu kerap boleh merosakkan sendi kerosakan ini adalah kekal, tidak boleh dipulihkan dan akan menyebabkan pesakit menjadi cacat.

Oleh itu, minumlah RAJA HERBA. Marilah sama-sama merasai nikmat hidup dengan lebih baik dan sebarkanlah kebaikan Raja Herba pada rakan-rakan yang masih tercari-cari penawar bagi masalah ghout yang mereka alami.

Kepada anda yang berminat untuk mendapatkan Minuman Raja Herba, anda kini boleh mendapatkannya secara online di KEDAISIBERNEKA.

________________________________________________________

Nota : Tulisan di atas adalah salinan semula dari Rencana Iklan yang dikeluarkan oleh pehak Herba Nusantara dan telah disiarkan di akhbar-akhbar tempatan. Penyiaran semula rencana tersebut di blog ini adalah bertujuan sebagai perkongsian maklumat dan testimoni mengenai produk dan kesannya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Don't let these fine [url=http://lfcream.com]cost of lifecell[/url] to find out which anti aging cream she employs. lifecell The majority of the Under-eye Creams employs active ingredients as well as the anti-oxidants that http://lfcream.com anti--inflammatories will progressively always slow up the hand bags.

Tanpa Nama berkata...

Good post. I absolutely love this site. Keep writing!

My blog - just click for source

Tanpa Nama berkata...

Hello there! Would you mind if I share your
blog with my twitter group? There's a lot of folks that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thank you

Feel free to visit my webpage - acoustic guitar chord