Isnin, 18 Januari 2010

SEMINAR PERNIAGAAN EBOOK

Sekadar ingin memaklumkan satu perkembangan semasa mengenai perniagaan internet di Malaysia, khususnya untuk anda yang memang sedang menunggu-nunggu peluang ini. Kepada anda yang bercita-cita untuk menjadi penulis, namun masih belum menemui ruang yang bersesuaian untuk memulakan langkah, mungkin ini merupakan satu berita yang baik untuk anda. Satu Seminar yang bertajuk 'Seminar Perniagaan Ebook', bakal diadakan di kota Kuala Lumpur.

Berikut adalah butiran lanjut mengenai seminar tersebut :

Seminar Perniagaan Ebook
Tempat : Jom Training, Wisma DPI-Invergold, Bandar Tasik Selatan, KL.
Tarikh : Ahad, 31 Januari, 2010.
Masa : 8.30 pagi - 5.30 petang.

Seminar ini dianjurkan oleh Extreme D Enterprise. Para peserta akan dibimbing oleh saudara Mohd Suhaimy Abu Bakar atau Shuth, seorang blogger sepenuh masa dan telah menulis beberapa buah buku dan ebook, seperti 'Rahsia Blogger' (buku), 'Mas kahwin Yang Hilang', dan 'Produk Fizikal'.

Seminar ini seumpama ini sebenarnya telah pun beberapa kali diadakan sebelum ini. Dan ianya telah melahirkan beberapa lepasan yang telah pun berjaya menghasilkan ebook mereka sendiri. Mereka itu ialah Zahidan Abdul Aziz, Fariz Rizal, Mohd Nasyriq, Mohd Affendy, Siti Dulillah, Elme Mahat, Muhammad Zhafran serta Tazudin Samuri. Bagaimana pula dengan anda ? Mungkinkah anda adalah merupakan penulis ebook seterusnya yang bakal lahir dari seminar ini ? Jawapannya berada di dalam diri anda sendiri.

Anda mungkin mempunyai kemahiran dan kegemaran tertentu. Pada anda ianya mungkin hanya sekadar biasa-biasa sahaja. Namun ianya mungkin boleh dikomersilkan melalui kaedah ebook. Di luar sana terdapat terlalu ramai manusia yang memerlukan bimbingan dan maklumat yang berdasarkan kepada minat dan keperluan mereka. Hanya kita sahaja yang mungkin tidak menyedarinya, lantaran sememangnya kita tidak mahu ambil tahu. Kenapa tidak ditukarkan ilmu dan pengalaman anda itu kepada wang ? Sebenarnya, ianya bukan hanya sekadar untuk wang. Wang hanyalah sekadar imbuhan untuk segala usaha dan susah payah anda. Tetapi fikirkan betapa ramai yang boleh anda bantu melalui pengetahuan, pengalaman dan penulisan anda itu.

Oleh itu, jom kita ke Seminar Perniagaan Ebook, untuk merealisasikan impian anda...

Tiada ulasan: