Khamis, 9 Oktober 2008

DUIT RAYA LAGI !


Harap masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua pengunjung setia blog saya ini. Kita masih lagi di dalam ‘mood’ raya, walau pun pada hakikatnya hari raya idil fitri yang dianugerahkan Allah kepada kita hanyalah satu hari sahaja, iaitu pada 1 haribulan Syawal.

Nak tak nak, walau bagaimana pun kita berusaha untuk berjimat, perbelanjaan untuk hari raya tentunya amat sukar untuk dikawal. Apa tah lagi dengan kenaikan harga bahan api, dan barang keperluan. Maka, tentunya, sedikit sebanyak, hari raya ini telah ‘merabakkan’ poket anda. Namun begitu, usahlah gusar. Jika anda berhasrat untuk melakukan sesuatu untuk menampung kembali kerabakan itu, saya ingin memberikan jalan untuk anda !

Di dalam pos yang lalu, saya ada memperkenalkan satu program Affiliate atau lebih khusus dinamakan sebagai program Pay Per Lead, yang dianjurkan oleh Justin Michie melalui laman web beliau Lemonadehere.com.

Kali ini, Russell Brunson pula membuat tawaran menarik untuk anda ! Beliau melalui laman webnya Dotcom Secrets, sedang menganjurkan peraduan yang dinamakan ‘Zero to 100 Million Dollar Challenge’. Ada dua peluang yang boleh anda ‘sambar’ di sini. Pertama, menyertai peraduan tersebut dengan tawaran hadiah yang sangat lumayan, antaranya kereta sport Corvetto, TV plasma 42”, dan banyak lagi. Kedua, anda ajak teman-teman untuk menyertai peraduan ini, dan anda anda akan mendapat USD$1.00 (+/- RM3.50) untuk setiap nama yang mendaftarkan diri. Anda boleh menyertai salah satu program ini, atau kedua-duanya sekali (Peraduan & Program Affiliate). Segalanya terpulang kepada anda.

Mengenai Program Affiliate Pay Per Lead (PPL) ini, saya telah pun memperkenalkan beberapa kali di blog ini sebelum ini. Malah beberapa usahawan internet tempatan juga telah mengorak langkah menggunakan kaedah ini untuk mengumpulkan ‘list’ mereka. Russell Brunson sendiri sebelum ini turut telah menganjurkan program PPL ini sebelum ini melalui Lapuran Percuma beliau “The IM-Myth”. Russell Brunson bukanlah nama baru di dalam bidang perniagaan internet ini, dan ramai di antara IM tempatan kita yang telah menikmati komisyen dari program PPL ‘The IM-Myth’ tersebut.

Bagi mempermudahkan anda untuk mendaftarkan diri untuk program affiliate, mahu pun peraduan tersebut, berikut ini saya perturunkan sedikit panduan untuk anda :

1) Pergi ke laman web berikut : Dotcom Secrets $100 Million Dollar Challenge

2) Masukkan Nama, Email, Username dan Password pilihan anda, ke dalam borang yang disediakan di sebelah kanan halaman. Masukkan kod yang diberikan ke dalam ruangan kosong yang diberikan. Kemudian klik pada butang “Enter Contest Now >>>”

3) Anda akan dibawa ke halaman yang menawarkan jualan produk pada harga istimewa. Abaikan sahaja halaman ini jika anda tidak berminat, dengan ‘scroll’ sehingga ke bahagian bawah halam dan klik pada butang warna kelabu “NO ! Continue to a member area” Perkara seperrti ini akan berulang sebanyak tiga kali. Lakukan sahaja langkah yang sama jika anda tidak berminat dengan produk tersebut.

4) Anda akan di bawa ke Wilayah Keahlian (Member Area) Penuhkan maklumat yang diminta. Selesai mendaftar dan mendapat akaun keahlian, satu email yang mengandungi Username dan Password akan dihantar ke email anda secara automatik.

5) Klik pada perkataan << Click Here To Update Account Now >>

6) Satu window baru akan dibuka, masukkan alamat email akaun Paypal anda, dan klik butang “Add Paypal Email Address”. Wang komisyen referral akan dibayar ke akaun Paypal anda ini.

Selepas ini, apa yang perlu anda lakukan hanyalah mempromosikan link affiliate yang telah diberikan di Affiliate Information, di halaman keahlian anda. Harap anda tidak akan melakukan kaedah ‘spam’ di dalam usaha promosi anda. Ini akan merugikan anda sendiri nanti.
Mudah-mudahan program ini dapat ‘memulihkan’ sedikit situasi kewangan kita yang sedikit ‘tergoyah’ selepas hari raya ini. Selamat mencuba !

Tiada ulasan: