Jumaat, 1 Ogos 2008

BAGAIMANA MENDAPATKAN $1000 SEBULAN MELALUI INTERNET?


Apakah mustahil menjana pendapatan USD$1000 sebulan melalui internet.?

Saya sendiri sebenarnya masih belum berupaya mecapai pendapatan sebanyak itu setakat ini. Sesuailah dengan status saya sendiri yang masih di taraf newbie lagi, dan ruang masa yang tidak begitu mengizinkan saya untuk melangkah lebih deras. Namun, saya sentiasa merasa yakin dan optimis, bahawa jumlah sebanyak itu boleh dicapai oleh sesiapa sahaja, terutamanya kepada generasi muda yang mempunyai banyak masa dan tenaga.

Namun ini bukanlah cerita mengarut !

Buktinya, telah ramai usahawan internet yang berjaya. Tidak perlulah kita pergi ke luar negara untuk mencari contoh. Irfan Khairi misalnya telah pun mencapai taraf jutawan hanya dengan berdagang di internet. Saudara Labanon, telah mula menjana pendapatan dari internet sejak di bangku sekolah lagi. Begitu juga dengan Zamri Nanyan, Samsuriyadi, Amirul Faisyal, Sabri & Syazwan, Shuth, Zul Smartusaha dan ramai lagi. Sekadar menyebut beberapa nama yang sudah pun terbilang di dalam bidangnya. Saya yakin, selain nama-nama yang tersebut, terdapat ramai lagi usahawan-usahawan yang tidak menonjolkan diri kerana mereka tidak merasa perlu untuk berbuat demikian.

Penjanaan pendapatan dari internet juga tidaklah terbatas di legar perniagaan jual beli produk digital dan fizikal sahaja. Ada banyak lagi bidang yang boleh diceburi seperti perkhidmatan, pengiklanan, saham online, MLM internet, urusniaga matawang, serta pelbagai lagi idea perniagaan yang boleh dikembangkan mengikut kreativiti masing-masing. Terpulanglah kepada anda untuk memulakan model perniagaan internet yang bagaimana, bergantung kepada minat dan kebolehan diri sendiri.

Jika anda masih lagi tercari-cari arah tujuan, Pakej Lengkap “Teknik $1000 Sebulan mungkin adalah apa yang anda perlukan sekarang ini. Pakej ini telah di hasilkan oleh saudara Ariff Mustaffa. Sebelum ini saudara Ariff pernah menghasilkan pakej “7 Hari Mahir Adsense”nya. ‘Teknik $1000 Sebulan’ ini dihasilkan bertujuan untuk membantu orang-orang baru yang masih belum mampu hasilkan sebarang pendapatan dari internet. Ia merupakan pakej lengkap dengan manual, video tutorial camtasia, day-to-day plan, customized template dan beberapa bonus menarik.Jika pada sesetengah ebook menunjuk ajar hanya di dalam seseuatu bidang sahaja, maka pakej ini agak menarik. Produk ini menggunakan dua bidang sekali gus, iaitu Adsense dan Clickbank sebagai sumber pendapatan.

Tambah menarik lagi ialah ianya didatangkan dengan langkah harian untuk di buat setiap hari, dari buat blog sampai cari trafik, ada panduan yang terperinci..ini memang bagus untuk orang baru yang kerap hilang 'punca' dan akhirnya tidak berjaya sebab tiada plan yang betul dari awal. Sesuatu yang saya suka tentang produk ini ialah template blogger yang sudah diubahsuai dengan adsense di atas, di tengah dan di bawah pos serta ruangan banner untuk program affiliate. Ini betul-betul dapat jimatkan masa anda, tidak perlu lagi nak ubahsuai sendiri template blogger tersebut. Saya sendiri pun sebenarnya tidak pandai nak ubah template blogger ni.

Jika anda masih ragu-ragu untuk mengeluarkan modal yang besar untuk pelaburan internet anda (maklumlah, belum ada pengalaman!), produk ini amat sesuai untuk anda. Ini kerana, kaedah yang diperkenalkan oleh saudara Ariff ini tidak memerlukan anda berbuat demikian. Semua ‘tools’ yang diperlukan, boleh diperolehi dari sumber percuma sahaja.

Tentu sahaja saudara Ariff Mustaffa menulis dan menyusun produk ini hasil dari pengalaman peribadi beliau sendiri. Makanya, jikalau beliau boleh, kenapa tidak kita ? Malah, kita sebenarnya lebih bertuah kerana jalan yang kita lalui ini adalah lebih mudah kerana telah dirintis oleh mereka yang terdahulu. Beliau juga tidak menjanjikan produk ini seumpama lampu ajaib yang boleh menjadikan anda kaya di dalam sekelip mata. Ianya hanyalah sekadar panduan kepada mereka yang ingin berusaha. Panduan yang amat tersusun dan bersistematik.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

belum cuba belum tahu.betul tak.....ARB Dagang