Rabu, 12 September 2007

PROJEK VIRAL LINK

Di dalam pos yang lalu, saya telah memperkatakan tentang apa itu SEO. Saya bukanlah pakar mengenai SEO ini. Untuk sekadar secara tasawwur sahaja, bolehlah sikit-sikit. Untuk mempelajari secara lebih mendalam mengenainya eloklah anda berguru dengan Meor Shukri melalui kitabnya “SEO 3 Gergasi”.

Diantara kaedah untuk meningkatkan rank SEO anda ialah dengan dengan meletakkan pautan laman web / blog anda sebanyak-banyaknya di laman web orang lain. Maka tercetuslah ilham di kalangan IM berpengalaman dengan kaedah Viral Link ini.

Untuk projek kali ini, wabak ini telah dimulakan di Blog Hikmatun dan diikuti oleh Kelas Blog, dan anda semua dijemput untuk dijangkiti penyakit ini, penyakit yang dapat membantu blog anda sendiri juga (he! he!). Untuk semua bloggers, terutamama para newbies, jom kita sama-sama kita memeriahkannya !

~ Mula copy di sini ~

Salaam alaikum. Kali ini ana mau bawak hal off topik sikit, sekali - sekala mesti ada iklan kan? hehe. Iklan kali ini bagi sesiapa yang mahukan blog-blog dia naik taraf pada page rank Google ataupun dengan kata lain, bagi mudah orang jumpa blog kita melalui search engine. Makna yang lain lagi makin ramai lah pelawat insyaAllah berkerumun ke blog kita secara tak sengaja.

Itu pentingnya Page Rank tu, kalau Google punya antara 1 - 10, 10 paling tinggi sekali, Google, Yahoo punya Page Rank sebanyak itu, pasal faham-faham je la website mereka tu hari-hari hampir setiap pengguna internet guna, sebab tu page rank mereka banyak. Antara faktor - faktor yang tentukan Page Rank adalah backlink ke blog kita, point kita kat technorati, Alexa ranking dan sebagainya. Sebab itu lah ramai yang pentingkan benda-benda tu, utk naikkan page rank la tu.

So jika anda mahukan blog2 anda pun naik page rank, perlu lah cuba cari cara macam mana nak buatkan banyak website lain link ke blog anda, makin banyak link ke blog anda maka makin tinggilah potensi anda untuk naik, maka makin tinggi lah potensi anda untuk mendapat pelawat secara PERCUMA! So di sini hari ini, ana mahu letak beberapa blog yang mengambil bahagian, dan jika anda mahu join sama, copy je belaka artikel ini dan letakkan di blog anda. Kemudian masukkan link ke blog anda sendiri kat situ nanti, dan jadikan nakhoda nya adalah blog anda sendiri, dan sila bagi tahu (Ping) ke sini, nanti saya pun akan masukkan link ke blog anda juga. So sama-sama tolong menolong untuk naikkan PR masing-masing.

Nakhoda:
Blog Kedaisiberneka : Maklumat asas Perniagaan Internet, pendapatan sampingan, review untuk produk-produk terpilih.

Senarai Blog:
Blog Kedaisiberneka : Maklumat asas Perniagaan Internet, pendapatan sampingan, review untuk produk-produk terpilih.
Kelas-blog : Mengenai tips dan panduan bagi membina dan menjaga blog.
Feedget : Perkembangan teknologi terkini.
Zubli Zainordin : Seorang pakar motivasi, penulis, mentor bab blog memblog dan sebagainya.
Hikmatun : Santapan rohani menuju negeri abadi.
Perpustakaan : Khazanah Ilmiah Online

Sila tambahkan link ke blog anda dalam senarai di atas …….

~ Tamat ~

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salaam alaikum. Terima kasih ya akhi, kerana menyahut seruan ni hehe. Saje je pn utk bantu2 blog kita kan?

Mmm Nakhoda tu anta letak la nama blog anta, Blog Siberneka. K wahai akhi, pasni ana letak link anta kat viral tag blog ana plak. All the best.

Selamat menyambut Ramadhan yang mulia dan selamat berpuasa. Baarokallahu lakum :)

Wan Naza berkata...

salam...
saya sudah post kan artikel diatas..
sila update dgn menambah link saya juga...

apakata kta tukar link dlm blogroll juga..

http://www.wanaza.com/

Tanpa Nama berkata...

Salam Wan,
Saya dah jenguk blog anda. Tapi tak jumpa pun pos tersebut. Boleh beri direct link tak?

Nak tukar link dalam blogroll ? Tak ada masalah buat saya...

Terima kasih !