Ahad, 5 Disember 2010

BUAT DUIT DENGAN SEMINAR USAHAWAN INTERNET !

Penulisan ini adalah merupakan kesinambungan dari pos yang lalu. Sengaja ianya dibuat didalam dua bahagian kerana ianya membicarakan dua perkara yang berbeza. Jika di dalam pos yang lau, saya mempromosikan peluang untuk anda menyertai seminar bagaimana untuk menjadi usahawan internet secara percuma, namun kali ini saya ingin membawakan bagaimana untuk menjana pendapatan dari laman web Seminar Usahawan Internet itu sendiri.
Anda mungkin sudah memahami apa itu Pay Per Lead atau PPL. Ianya adalah merupakan salah satu kaedah promosi berbayar melalui medium internet. Ianya adalah salah satu cabang dari Program Affiliate. Saya pernah menulis serba sedikit mengenainya melalui blog ini sebelum ini.

'Seminar Usahawan Internet' turut mempunyai program PPLnya sendiri. Ianya menawarkan komisen sebanyak RM1.00 untuk aras pertama, serta 50 sen untuk aras seterusnya sehingga ke aras lima. Caranya mudah sahaja, iaitu anda hanya perlu mempromosikan laman web Seminar Usahawan Internet ini dengan apa sahaja kaedah sekali pun, selagi ianya tidak menyalahi etika promosi di internet. Anda boleh memperkenalkan laman web ini melalui emel kepada rakan kenalan, atau melalui blog anda sendiri, atau pun melalui laman sosial yang lain. Apabila ada individu yang mendaftar untuk menghadiri seminar percuma ini, anda akan dibayar RM1.00.

Untuk menyertai program ini, anda hanya perlu pergi ke laman web Seminar Usahawan Internet, skrol hingga ke bahagian bawah halaman, dan klik pada pautan 'AFFILIATE' (seperti di dalam imej di bawah). Ikuti langkah selanjutnya dari halaman berikutnya nanti.

Sekian, perkongsian peluang dari saya. Semoga kita sama-sama mendapat manfaat darinya. Siapa tahu, ini mungkin RM pertama anda meraih pendapatan melalui internet, seperti mana anda telah melakukan langkah pertama dengan menyertai 'Seminar Usahawan Internet'...

Tiada ulasan: