Khamis, 15 Mac 2007

PENDAPATAN SAMPINGAN MELALUI ENJIN PENCARIAN...


Ketika anda melakukan pelayaran di internet, apakah enjin pencari yang anda gunakan ? Yahoo ? Google ? MSN ? Atau apa-apa sajalah ! Adakah anda dibayar ketika menggunakan enjin pencarian ini? Kenapa pula kita dibayar sedangkan kita sendiri menggunakan servis mereka? Ya, betul ! Akan tetapi, meskipun pertanyaan anda itu betul, masih ada home page enjin pencarian yang sanggup membayar anda ketika anda menggunakan khidmat mereka. Laman enjin pencari yang saya maksudkan itu ialah SlashMySearch.com. Dan program yang mereka perkenalkan dinamakan sebagai : Search N Earn Program.

Apakah rasionalnya program ini ? Kata kunci mudah yang boleh saya fahami ialah : Pengiklanan, persaingan dan kesetiaan. Setiap enjin pencarian tidak sekadar memberikan kemudahan pencarian maklumat kepada pengunjungnya. Ianya juga turut menyiarkan iklan. Dan iklan ini pula adalah pendapatan kepada mereka. Pehak pengiklan pula hanya berminat mengiklankan produk mereka di tempat yang ramai orang. Tidak kiralah sama ada di TV, di suratkhabar, di stadium, atau di mana sahaja. Maka kerana itulah persaingan untuk mendapatkan ramai pengunjung, ramai pembaca, dan ramai penonton menjadi agenda utama syarikat-syarikat pengiklanan. Selain daripada itu, mereka juga mahukan pengunjung yang ramai itu kekal setia bersama mereka.

Maka kerana itulah, pada hemat saya, program Search N Earn ini diperkenalkan oleh SlashMySearch.com ini. Program ini berbentuk perkongsian keuntungan, sama lebih kurang seperti program Google Adsense sebelum ini. Bezanya Google Adsense hanya memberi peluang kepada pemilik web dan blog sahaja, sebaliknya Search N Earn Program menawarkan peluang kepada semua pengguna internet.

BAGAIMANA PROGRAM INI BERFUNGSI ?

Terlebih dahulu anda kenalah melakukan 'set up' kepada komputer anda dengan menukarkan homepage enjin pencari sedia ada anda kepada enjin pencarian SlashMySearch.com. Kaedah 'set up' ini akan ditunjukkan secara 'step by step' setelah anda mendaftarkan diri untuk program ini. Setelah itu anda hanya perlu menggunakan enjin pencarian ini seperti biasa, seperti mana anda menggunakan enjin carian yang lainnya sebelum ini. Hanya itu sahaja! Tidak perlu mengklik mana-mana iklan yang terpapar di home page enjin carian tersebut.

Anda akan dibayar sebanyak USD$0.25 bagi setiap jam pelayaran menggunakan SlashMySearch.com. Anda juga akan dibayar sebanyak USD$0.15 bagi setiap jam downline di level 2 anda menggunakan internet melalui SlashMySearch.com. Sementara untuk downline di level 3, anda akan dibayar sebanyak USD$0.05. Ya! Anda akan mendapat komisen dari downline anda sehingga ke level 3. Tiada had bagi jumlah downline di setiap level. Sila lihat contoh carta downline di atas. Dengan andaian 10 orang downline bagi setiap level, anda mampu untuk meraih pendapatan sehingga USD$1,980.00 (RM7524.00) sebulan. Cuba bayangkan jika jumlah downline anda lebih banyak dari itu ?

Berikut adalah beberapa perkara asas yang anda perlu ketahui mengenai program ini sebelum anda menyertainya :

Ø Penyertaan untuk program ini adalah PERCUMA ! Anda tidak perlu membayar untuk apa-apa tujuan pun untuk menyertai program ini. Anda hanya perlu menjadikan SlashMySearch.com sebagai enjin pencarian utama anda. Itu sahaja !
Ø Pembayaran komisen akan hanya dibuat setelah pendapatan anda mencecah USD$50.00. Walaubagai mana pun, pembayaran pertama akan hanya dibayar selepas 2 bulan anda mendaftarkan diri sebagai ahli.
Ø Pembayaran komisen adalah dengan menggunakan cek / Paypal / e-gold. Jika anda belum membuka akaun Paypal atau e-gold, sila rujuk tulisan saya sebelum ini.
Ø Perbuatan mengklik ke atas iklan yang terpapar di home page enjin carian tidak akan memberikan sumbangan kepada pendapatan anda.
Ø Anda juga tidak akan mendapat sebarang pendapatan tambahan apabila seseorang mengklik ke atas link / URL unik anda.
Ø Anda akan menerima tidak melebihi 2 emel promosi dari pihak penganjur pada setiap bulan.
Ø Anda boleh untuk men'set up'kan ID URL anda ke dalam lebih dari satu komputer. Walau bagai mana pun, di dalam sesebuah komputer tidak boleh memiliki lebih dari satu ID URL.

Pandangan peribadi saya mengenai program ini : Program ini masih baru di perkenalkan khususnya di Malaysia. Belum ada pihak yang mendakwa sudah mendapat bayaran. Oleh itu kemungkinan untuk anda akan dibayar atau sebaliknya tidak dapat dipastikan. Walau bagaimana pun risiko kerugian hampir tidak ada, kerana program ini tidak meminta sebarang bayaran. Kalau ada pun, ialah pembaziran masa anda mempromosikan program. Ada dua pilihan untuk anda yang akan memberikan dua kesan yang berbeza juga; Pertama, tunggu dan lihat dulu... kalau program ini benar-benar memberi pulangan barulah mendaftar. Tapi kesannya ialah ketika anda baru hendak mendaftar, anda sebenarnya sudah pun ketinggalan dari sudut pendapatan dan jumlah downline. Peluang untuk mendapat downline juga akan menjadi semakin sempit !

Pilihan kedua ialah; sertainya sekarang! Lakukan promosi sebanyak mungkin untuk mendapat lebih ramai ahli. Risikonya pula ialah; jika anda tidak dibayar, segala usaha anda selama ini adalah sia-sia sahaja. Namun anda masih tdak kerugian barang sesen pun! Pendek kata, tepuk dada tanya nurani...

Jika anda berminat sila klik >>> SlashMySearch.com untuk mendaftar...
(Jika anda sudah mendaftar menyertai program ini melalui link ID saya, sila maklumkan kepada saya melalui emel (kedaisiberneka@yahoo.com.my) untuk tujuan kerjasama didalam mengembangkan organisasi kita bersama! Sila maklumkan No. ID anda...)

Tiada ulasan: