Rabu, 10 September 2008

MANUAL E-DAGANG

Hari ini saya ingin memperkenalkan satu lagi produk yang boleh membantu anda memulakan perniagaan internet anda. Sebelum ini saya telah memperkenalkan beberapa pilihan. Namun saya tidak mahu untuk taksub kepada sesuatu produk sahaja. Ini kerana setiap produk itu mempunyai kelebihannya yang tersendiri, yang mungkin dapat memenuhi kehendak dan citarasa anda yang berbeza juga. Fungsi saya di sini hanyalah sekadar memperkenal dan mencadangkan sahaja. Sebagai sumber tempat anda merujuk mengenai produk-produk yang terdapat di pasaran internet. Andalah yang menentukan untuk membuat pilihan.

Produk yang saya maksudkan ini ialah ebook yang berjudul, ‘Manual E-Dagang, yang diselenggarakan oleh saudara Abdul Rashid Basar, dari ARB Dagang.com. Boleh dikatakan segala panduan yang ditulis di dalam ebook ini hampir memenuhi segala keperluan untuk membina sebuah laman web perniagaan, khususnya untuk sebuah laman web mini. Diantara panduan yang diberikan ialah; panduan pendaftaran domain dan hosting, panduan pemasangan sistem pembayaran, sistem penerimaan pesanan, sistem khidmat pelanggan, sistem autoresponder dan juga sistem affiliate. Semua sistem di atas adalah merupakan keperluan asas bagi sebuah laman web perniagaan. Kini anda tidak perlu mengupah orang lain lagi.

Tidak tahu untuk merekabentuk laman web ? Jangan gusar ! Kerana ARB Dagang turut menghadiahkan anda sebanyak 40 template website yang menarik. Anda tidak tidak perlu lagi merasa gundah kerana tidak mampu untuk merekabentuk laman web anda. Turut diajar, ialah bagaimana untuk mempromosikan laman web anda dengan menggunakan wadah enjin carian.

Ebook ini tidak menyediakan pakej panduan berbentuk video. Ianya mungkin menampakkan sedikit kekurangan pada produk ini. Namun sebenarnya, ebook ini amat sarat dengan gambar-gambar, yang boleh membantu mempermudahkan pemahaman anda. Dari 256 jumlah mukassurat ebook ini, 222 darinya penuh dengan gambar-gambar ‘screen shot’ panduan langkah demi langkah. Bayangkan! Anda tidak perlu untuk banyak membaca, atau terpaksa menonton video terlebih dahulu. Sebaliknya terus melakukannya secara praktikal dengan menjejaki langkah demi langkah panduan bergambar ini.

Nah ! Jika dilihat pada senarai panduan dan kemudahan di atas, ebook ini sudah amat memadai untuk anda mempelajari asas untuk memulakan perniagaan internet.

Ada satu masalah lagi! Produk! Ya, produk! Mungkin masalah utama untuk anda memulakan perniagaan internet ialah ketiadaan produk untuk dijual. Disinilah, satu-satunya kelebihan ebook ‘Manual E-Dagang’ ini jika hendak dibandingkan produk lain yang seumpama dengannya. Disamping membeli ebook ini, anda turut diberikan lesen Hak Jualan Semula, dimana anda berhak untuk menjual semula produk ini, dan keuntungannya adalah seratus peratus milik anda juga!


__________________________________________________________
Lain-lain produk panduan membina laman web perniagaan :

Pakej Lengkap Perniagaan Internet.
Sistem Kedai Online.
Panduan Web Advance Edition.

Tiada ulasan: